NLEN

GoodFuels

De komende weken zetten we onze werkgevers extra in het zonnetje. We gebruiken hiervoor de People Planet Profit indeling.

Waarom? We vinden het niet okay om snelle winst te maken ten koste van mensen en het milieu. Daarom helpen we organisaties People, Planet en Profit Proof te worden, óf helpen we organisaties hun boodschap naar buiten te brengen en het juiste talent aan te trekken!

People

Het volgende bloginterview heeft plaatsgevonden met Dianthe en Lara van Goodfuels. Dianthe is de marketing en communicatie manager. Lara is een van de nieuwste medewerkers en is Growth Marketeer. Samen zijn ze verantwoordelijk voor het overbrengen van de boodschap naar de buitenwereld. Een mooie taak! Door de complexiteit van de producten van het bedrijf kan het een uitdaging zijn de marketing en communicatie begrijpelijk te maken voor buitenstaanders. GoodFuels bestaat uit 20 medewerkers en heeft een mooi kantoor in Amsterdam Zuid, waarbij ze uitkijken over de stad. Het was druk, veel bedrijvigheid, met open ruimtes én dakterras. Dankzij deze drukte hebben ze besloten aparte hokjes door middel van glazen wanden te creëren, zodat iedereen in alle rust kan bellen.

De oprichter van GoodFuels is in de 40, maar de gemiddelde leeftijd is wat lager en bestaat voornamelijk uit millenials met een enorme drive om de wereld een stuk mooier te maken. Veel High Potentials kiezen GoodFuels als werkgever in plaats van andere - grote gerenommeerde - bedrijven omdat ze geloven in de missie en hier graag aan willen bijdragen. Alle medewerkers hebben ten alle tijden dit doel voor ogen. Het team van GoodFuels bestaat uit een groep slimme, conceptueel denkende mensen met een sterke beta-achtergrond. Ze hebben veel te maken met het product, wat veel technische en juridische aspecten heeft. Veel mensen hebben dan ook in Delft gestudeerd en worden dagelijks uitgedaagd om ingewikkelde industrieën te begrijpen, wat complexe materie is.

Naast de de drive om de wereld duurzamer te maken, is de cultuur transparant met een can-do mentaliteit. Ondernemerschap wordt gewaardeerd, want er moet geld verdiend worden om de wereld beter te maken. Medewerkers krijgen dan ook veel vrijheid nieuwe ideeën in- en uit te voeren, waardoor ze snel kunnen schakelen en flexibel zijn. Er wordt voornamelijk gestuurd op output, waar strakke KPI’s aan verbonden zijn. De vrijheid die dit geeft is ook terug te zien in de werktijden en locatie - er heerst geen 9 tot 5 mentaliteit en flexwerken is mogelijk. Medewerkers zijn veel onderweg naar klanten toe. Er wordt veel gewerkt in een tandem-vorm, bestaande uit een junior en senior specialist. Deze constructie geeft aan de ene kant een frisse blik en creativiteit en aan de andere kant zekerheid en ervaring.

Wil je werken bij GoodFuels? Dan kom je in het sollicitatieproces waarschijnlijk Dianthe tegen. Zij zet de vacature uit met de hiring manager. Het proces kan heel snel gaan, zeker wanneer er specifiek op een vacature wordt gereageerd. Open sollicitaties zijn ook zeer welkom - talent en goede nieuwe ideeën worden altijd gewaardeerd en omarmd!

De focus van het bedrijf ligt de komende jaren op internationale expansie en productontwikkeling, waarbij met name commercieel georiënteerde mensen (Marketing & Sales) worden gezocht.

Planet

GoodFuels is marktleider op het gebied van duurzame biobrandstoffen. Sinds de oprichting in 2015 heeft GoodFuels een one-stop-shop gecreëerd voor industriële klanten, door de gehele supply chain voor duurzame biobrandstoffen te integreren. Dit doen ze van grondstof tot tank - ze kopen grondstoffen in, waarborgen de duurzaamheid hiervan, mengen het eindproduct en zijn verantwoordelijk voor de wereldwijde distributie, kwaliteitszorg en marketing. GoodFuels gebruikt afval- en reststromen van Scandinavische bosbouw en de papier- en pulpindustrie. Er wordt nooit speciaal voor brandstof gekapt. Je kan ook denken aan frituurvet, afval- en reststromen. Ze zijn in 2015 begonnen met launching customer Boskalis, een toonaangevende expert op het gebied van baggeren en maritieme dienstverlening die vanaf dag 1 achter GoodFuels en haar missie is gaan staan.

GoodFuels is actief in zowel de zee- als landtransport. Beide markten zijn op weg naar duurzaam transport, maar hebben verschillende criteria voor de kwaliteit van de brandstof. Met deze focus richt GoodFuels zich primair op de transportsector waar elektrisch rijden (nog) geen optie is. Ze vechten voor elke niet fossiele druppel in deze twee industrieën. Sommige bedrijven moeten biofuels gebruiken omdat de markt dit vraagt. Door gebruik te maken van Goodfuels kunnen bedrijven een koploperpositie op dit punt in hun markt innemen.

Bij gebruik van de biobrandstoffen van GoodFuels is er geen aanpassing op de motor nodig. Bedrijven kunnen vandaag nog verduurzamen! De focus van GoodFuels ligt op de Business to Business markt, maar ze beginnen zich ook langzaam te richten op de consument. De eerste 7 tankstations van Sakko bieden nu zelfs biofuels van GoodFuels aan voor consumentenauto’s.

PROFIT

GoodFuels is de marktleider op het gebied van duurzame brandstoffen. Ze leveren niet alleen duurzame brandstof (zoals HVO biodiesel) maar ze leveren en implementeren totaaloplossingen, samen met klanten en partners. Planet en Profit komen mooi samen in het verdienmodel van GoodFuels. Ze zijn een belangrijke stap in het bewustwordingsproces van zware industrieën, waarbij ze niet alleen inspireren, maar ook een oplossing bieden die implementeerbaar is.

Meer weten?

In Brandpunt+ geven twee medewerkers van GoodFuels, Astrid en Sjors, uitleg over hun werkzaamheden en wat GoodFuels precies doet in de scheepvaartsindustrie. Kijk nu de aflevering terug op NPO.

 

Bijdrage gemaakt door Laetitia Nossek.

Meer weten over Greenjobs ? Neem dan contact op met ons info@greenjobs.nlof 020-765 1323.

 

Over Greenjobs
Over ons
Contact opnemen
Krijg tips
Greenjobs gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close